Õpilasreisid viis sügisel 600 õpetaja seas läbi uuringu, et välja selgitada klassiga reisimise harjumused. Selgub, et kuigi õpetajal ei ole seaduslikku kohustust klassi ekskursioonile viia, tehakse seda siiski keskmiselt korra poole aasta jooksul ja seda pigem Eestis. Reisivaliku märksõnad on hariv ja aktiivne.
Reisikorraldaja vastutab nii hea kui vea eest
Kuigi õpetajal võib puududa nii kogemus kui kohustus ise reisi korraldada, siis ligi 60% õpetajatest on proovinud ka ise klassile reise korraldada. Tihti aga ei tule õpetajad selle peale, et nagu hea reisi eest pälvitud tunnustusega, siis tuleb võtta nii emotsionaalne kui rahaline vastutus ka rappa läinud soorituse eest.
Segadused broneeringutes, bussifirma pankrot, lendude tühistamine ja palju muud on küll harva esinevad, kuid siiski olulised ettearvamatused, mida reisibüroo oskab ette näha ja mille eest ka tänu tagatiskindlustuse olemasolule vastutab.
Oluliseim kriteerium reisivaliku tegemisel on põnev reisiprogramm
Õpetajad põhjendavad ise reisikorraldajaks olemise valikut muuhulgas sellega, et sellisel juhul saab sihtkohad ja tegevused valida vastavalt klassi soovidele.
Oluliseimaks kriteeriumiks reisivaliku tegemisel peavad õpetajad sihtkohtade ja tegevuste atraktiivsust (“oluline” või “väga oluline” vastuste osakaal 98%) ning põnevat reisiprogrammi peavad õpetajad ka hinnast olulisemaks.
Reisisaatja olemasolu peavad keskmisest tähtsamaks 90% vastanutest ning umbes pooled vastanutest peavad väga oluliseks paindlikke maksetingimusi.
Tagasiside küsitluste põhjal on selgunud, et Õpilasreisidega reisimisel peavad õpetajad suurimateks väärtusteks noore ja hakkaja reisisaatja olemasolu, võimalust tasuda igal lapsevanemal oma lapse reisi eest ise ning personaalset lähenemist reisi korraldamisel.
Keskmine klassireis on aktiivne, kuid samas hariv
Uuringu tulemuste põhjal on meeldejäävaimad reisid toimunud kas Eestis või Lätis ning märksõnad on kanuumatkad, seikluspark ja Eesti saared. Parema meelega eelistavad õpetajad ühepäevaseid ööbimiseta programme ning linnade ja uhkete meelelahutusobjektide kõrval on olulisem looduslähedus ja lihtsad meeskondlikud tegevused. Samas peaks iga klassireis hõlmama endas ka uute teadmiste või oskuste omandamist.